Friday, December 25, 2009

Spaghetti Sauce


Ini kuah spaghetti yang Mal paaaaaaaaaling suka! (^_^) Dapat buat macam ni setelah cuba jaya. Alhamdulillah. Hehe. Tapi versi yang ni Mama Mal kat kampung tu tak pernah rasa lagi. Mama Mal selalu complain Mal buat kuah masam la, tak sesuai dengan lidah Melayu la, tak berapa nak sedap la, apa la.. Macam2. Huhu.. So yang ni rasanya cun2. Tak masam sangat dan ada manis2 sikit. Sebab apa? Sebab Mal letak baked bean yang ada cheese. Balik kampung Feb 2010 lah Mal nak masakkan untuk Mama. InsyaAllah.

Bahan2:
  • Spaghetti sauce. Mal guna Kimball ja.
  • Minced beaf
  • Button mushroom
  • Bawang Holland (kuning)
  • Bawang putih
  • Baked beans cheese

Cara2:
  1. Tumiskan bawang yang didadu.
  2. Masukkan minced beef. Goreng hingga air agak kering.
  3. Masukkan sos spaghetti dan baked beans.
  4. Akhir sekali masukkan button mushroom.
  5. Masak hingga masak. Hehe =P
  6. Siap!

Cepat dah mudah kan. Ni Mal masak versi untuk orang bujang makan ok. Oh ya, Encik H pun suka kuah yang ni. Katanya lebih sedap daripada yang sebelum2 ni.. *wink =P Thanks ya.

2 comments:

Encik H (^,^) said...

saya sangat sukakan dia..yummmies

Ummu Thaqeef a.k.a Amalina said...

:) maceh..